Walk of the Town

Er is een nieuwe stadsroute in het centrum van Nijmegen: Walk of the Town. Deze groene wandellijn loopt langs culturele hotspots, historische en iconische bouwwerken met bijzondere uitzichten en kunstwerken die geïnspireerd zijn door locaties langs de lijn.

Belevingsroute door de stad

Onderweg vinden wandelaars informatieborden met leuke weetjes en historische feiten. Kunstwerken van Niels van Bunningen en straat- en muurschilderingen van Krista Burger laten de verhalen leven. Gedurende het jaar verschijnen op onregelmatige basis meer kunstwerken en tekeningen langs de route.

Er is geen begin en einde aan Walk of the Town: het is een belevingsroute van ruim 7 kilometer die bestaat uit twee lussen – een door de bovenstad en een door de benedenstad – die samenkomen op de Grote Markt. De wandeling hoeft natuurlijk niet in een keer te worden gedaan: men wordt juist gestimuleerd om de wandeling te combineren met een bezoek aan musea, winkels en caf├ęs langs de route!

Van concept tot realisatie

ACBN verzorgde in opdracht van gemeente Nijmegen de informatieborden langs de route: van concept tot realisatie. We maakten een plan waar de borden moesten komen, zochten een leverancier, verzamelden en redigeerden woord en beeld, lieten het ontwerpen, drukken en plaatsen. Ook zorgden we voor een verbinding van de borden met de route.

We maakten daarnaast een marketingcampagne voor lancering van Walk of the Town, inclusief website, promovideo, persteksten en fotografie. Onze plannen voor een grootse opening konden wegens Covid-19 niet doorgaan, maar het draaiboek ligt startklaar voor een ander moment! Wel konden we de opening en de onthulling van kunst langs de route ondersteunen.

We werkten bij dit project samen met The Big Draw, Into Nijmegen, Signs for You, Jozien Wijkhuijs, Thijs van Beusekom, Jan-Wieger van den Berg, Another Day, Video Bros., Production Brothers, Edwin Smits, Moon About, ID Dance en uiteraard gemeente Nijmegen.