Old city, young vibe

De citymarketing van Nijmegen heeft twee speerpunten: Oudste & Bruisende stad en Health & High Tech. De twee speerpunten delen The Good Life als gemeenschappelijke noemer: Health & High Tech ontwikkelt producten en diensten die bijdragen aan het goede leven, niet alleen bezien vanuit de medische wetenschap of techniek, maar ook vanuit de ethische, filosofische en morele invalshoek. Oudste & Bruisende stad staat synoniem voor het goede leven met het bourgondische aanbod van de stad. Old city, young vibe is het overkoepelende thema waarmee Nijmegen zich profileert.

Logodesign

Om Old city, young vibe een krachtige uitstraling en herkenbaar gezicht te geven, lieten wij een logo ontwerpen wat breed kan worden ingezet, gepresenteerd in een kort, overzichtelijk huisstijlhandboek. Het is een combinatie van de huisstijlen van de gemeente Nijmegen en van Into Nijmegen, het bezoekersplatform voor iedereen die naar de stad toe wil en informatie zoekt over evenementen, cultuur, historie, shoppen en beleven.

Marketingcampagne

Vervolgens bedachten en ontwikkelden wij een marketingcampagne om de slogan breed te lanceren. Wegens de uitbraak van covid-19 pasten wij dit plan aan naar een campagne alleen gericht op de Nijmegenaren, en gaven wij marketingadvies over communiceren in coronatijd voor zowel gemeente Nijmegen als het Rijk van Nijmegen.

De citymarketingslogan Old city, young vibe lanceerden wij lokaal middels briefkaarten en citydressing.

Briefkaarten

In een envelop met een boodschap van de burgemeester, werden huis aan huis drie briefkaarten verspreid met foto’s van Nijmegen en de slogan Old city, young vibe. Ook zijn de kaarten in winkels, musea en bibliotheken in de stad te vinden!

Citydressing

In het centrum van Nijmegen hingen aan het begin en einde van de winkelstraten spandoeken met de boodschap Welkom in Nijmegen – Old city, young vibe.

Ook de baniervlaggen kregen een nieuw ontwerp met de nieuwe stadsslogan. De driehoeksborden, te vinden aan bewegwijzeringspalen in het centrum, kregen tevens een nieuw ontwerp in dezelfde lijn, voor een herkenbaar beeld.